2 Maanden Whoehoeee - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Jose Wit - WaarBenJij.nu 2 Maanden Whoehoeee - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Jose Wit - WaarBenJij.nu

2 Maanden Whoehoeee

Door: Josedorien de Wit

Blijf op de hoogte en volg Jose

17 Maart 2015 | Zweden, Stockholm

Lieve mensjes!

Weer eens een update! Sinds kort met stage begonnen. Nu in de derde week begonnen. Het is heel interessant. Leer elke dag nieuwe dingen en de studenten zijn uiterst lief. Ze proberen zoveel mogelijk in het Engels te zeggen. De klas die ik op vrijdag heb komt uit de Engels les naar Health class. Dan roepen ze constant jaa nu kunnen we weer beter Engels. Heel lief.

Verder begint het weer hier beter te worden. Een van mijn favoriete dingen is 's avonds naar huis lopen. Geen wolkje aan de lucht en overal kan je sterren zien. Deze week is het zelfs zo helder dat we misschien het noorderlicht kunnen zien. Duim voor me!

We hebben allemaal leuke activiteiten en mijn sociale kalender wordt steeds voller, precies waar ik van hou. Elk weekend zijn er feestjes en doordeweek is er ook wel wat te doen. Gisteren lekker sushi gegeten met mijn kamergenootje. Onderhand leer je je medestudenten steeds beter kennen. Mijn Zweedse netwerk wordt ook steeds uitgebreider.

Ik dacht dat een kamergenoot echt verschrikkelijk zou zijn, helemaal geen privacy meer, maar sinds mijn kamergenoot 8 dagen weg was, weet ik nu anders. Het is fijn om thuis te komen en even je verhaal kwijt te kunnen. Zoals zij nu denkt is het fijn dat iemand voor je kookt als je ziek bent. Als je gezellig wil thee leuten kan het altijd. Ja een kamergenoot is erg gezellig. Wordt straks nog afkicken.

Onderhand zijn er kleine dingen die ik mis, zoals knuffelen met Zwollie, mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes en ook wel een lekker stampot of frikandel, nom nom.

We hebben de optie gekregen om een extra maand te blijven in de woning zonder kosten. Dit is omdat het anders een maand niet bewoond word. Ik heb besloten om nog even iets langer te blijven plakken. Het betekend dat ik ergens in Juli terugkom naar Nederland.

Verder nog even een andere update! Ik ga naar de ESN SEA BATTLE! Je zult denken wat is dat. Nou dat is een cruise met 2100 uitwisselingsstudenten. Van Stockholm naar Tallinn en weer terug! Super tof! En in die tijd ga je allemaal spelletjes doen en nemen landen het tegen elkaar op. Eigenlijk is het gewoon een excuus om 4 dagen hard te feesten met 2100 studenten uit 6 landen. Het wordt geweldig! Verder weet ik nu niet zo goed meer wat ik moet typen!

Tot snel!

  • 28 Juni 2015 - 10:49

    Simone:

    Klinkt goed een internationale studenten battle. Goed dat je de voordelen van kamergenootjes ziet. Als jij 's avonds naar huis loopt zie je sterren? Het wordt zeker vroeg donker, of heb je tot laat les?

  • 28 Juni 2015 - 22:47

    Jose De Wit:

    Hee Simone,
    eerder dit jaar werd het heel vroeg donker. Tegenwoordig wordt het bijna niet donker, de zon gaat tegen de horizon aan en weer omhoog! Ik zal de laatste twee reisverslagen uplaoden halverwege juli, ik ben nu nog in zweden tot halverwege juli, zonder wifi. Dus zal het thuis doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jose

Voor mijn minor van school ga ik 4,5 maand naar Stockholm toe om te studeren. In deze blog wordt elke twee weken een update gezet over hoe het gaat wat ik allemaal heb gedaan en waarschijnlijk ook nog foto's

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 2660

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 09 Juni 2015

Stockholm

Landen bezocht: